Bölüm hocalarımızdan Prof. Dr. Asil Özdoğru ve Doç. Dr. Ekmel Geçer’in Doç. Dr. Hakkı Bağcı ile yaptıkları çalışma Education and Information Technologies dergisinde yayımlandı.
Çalışmada, çevrim içi öğrenme ortamlarında öğrencilerin sosyal bulunuşluk hissini etkileyen sosyal psikolojik etmenler incelenmiş olup, öğrencilerin sosyal bağlılık ve mizah duygusunun çevrim içi ortamlarda sosyal bulunuşluk algıları üzerindeki rolü değerlendirilmiştir. Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören 516 öğrenciden elde edilen veriler, sosyal bağlılık ve mizah anlayışının sosyal bulunuşluk ile anlamlı ve pozitif yönde ilişkili olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular, bu iki değişkenin sosyal bulunuşluk hissindeki değişimin %9’unu açıkladığını göstermektedir. Çalışma, çevrim içi öğrenme deneyimlerinin tasarımında öğrencilerin sosyal bağlılık düzeyleri ve mizah anlayışlarının dikkate alınması gerektiğine işaret etmektedir.